Blogger Widgets

Thursday, July 5, 2012

Giải mật hồ sơ: Vụ án đánh ghen giữa con trai Thứ trưởng Bộ CA, quan chức VINASHIN, PETRO VIETNAM


Vụ đánh ghen tại Hà Nội, liên quan đến: 1 ca sỹ hàng đầu Việt Nam, con trai út nguyên Thứ trưởng Bộ Công an, 1 sếp rất to của Tập đoàn dầu khí Việt Nam, 1 sếp khá to nữa của Vinashin.
Giải mật vụ việc xảy ra cách đây đã 3 năm tại Hà Nội.
Vào lúc 21h ngày 20/6/2009, trong lúc đang ngồi ăn tối cùng 1 VIP tại nhà hàng Phù Đổng ở 67 Tô Hiến Thành - Hà Nội, ca sỹ Thanh Lam đã bị một đối tượng tự xưng bị nhiễm HIV đến đe dọa và ném bát đĩa vào người gây thương tích nhẹ.
Công an 113 Q. Hai Bà Trưng ngay lập tức có mặt đưa các đương sự về trụ sở CA phường Lê Đại Hành nhưng đối tượng nhiễm HIV đã “nhanh chân” bỏ trốn.
Đương sự 1:
Ca sỹ Thanh Lam (nguyên là con dâu một nghệ sỹ cựu Thứ trưởng Bộ Văn hóa).
Đương sự 2: “hẹn hò” ca sỹ khiến nảy sinh cuộc đánh ghen
Tên: Nguyễn Quốc Thu. Sinh năm 1963.
Chức vụ: Phó Tổng giám đốc Tổng công ty Dầu Khí Việt Nam
Họ tên cha: tướng Hoàng Thao (tên hoạt động công tác) – Nguyên Thứ trưởng Bộ Công an
Nơi ở: Biệt thự 77 Trần Hưng Đạo (cấp cho thứ trưởng Bộ Công an)
Anh trai: Nguyễn Quốc Khánh – Phó Tổng giám đốc Tập đoàn Dầu Khí VN (đệ tử ruột của Đinh La Thăng)
Chuyên môn: An ninh, được STASI đào tạo tại Cộng hòa Dân chủ Đức. Hồ sơ đi học từ Việt Nam là hóa học.
Một số dữ kiện tham khảo về đương sự 2:
Các đối tác trong và ngoài nước làm ăn với ông Thu đều bị “xù” tiền. Chỉ xin kể ra một vụ là vụ “xù” 300.000 USD của chủ đầu tư tòa nhà Mayfair 34 Trần Phú, Hà Nội. Đây là liên doanh giữa Australia với Cục Quản lý hành chính Bộ Tổng tham mưu (góp đất). Khi đối tác nước ngoài làm căng, ông Thu đã điều khiển A18 (Cục Quản lý Xuất Nhập cảnh) cấm nhập cảnh một số người nước ngoài liên quan. Vụ này về sau huề làng.
Lông bông một thời gian, hết làm san nền, đổ đất thuê lại đến làm bể bơi, sân golf cho các chủ đầu tư Hàn Quốc, rồi buôn du thuyền hạng sang. Trong các thương vụ của ông Thu, tiền lời kinh doanh thì ít nhưng tiền ông Thu dùng quyền lực để cưỡng đoạt của đối tác (đặc biệt là nước ngoài) thì rất nhiều. Một ngày đẹp trời, Thu được ông anh “nhét tạm” vào làm Phó Tổng giám đốc Tổng công ty dầu khí.
Nhân viên dưới quyền ông Thu nhận xét ông chỉ có tài duy nhất là tán gái bởi ông có mẽ rất “ga lăng”. Nhờ ông anh làm sếp lớn che cho nên ông Thu vẫn “công tác tốt”.
Đương sự 3: nữ giới chủ mưu đánh ghen.
Tên: Nguyễn Thị Bích Vân. SN: 1963
Chức vụ: Phó Tổng Giám đốc Công ty tài chính công nghiệp tàu thuỷ thuộc tập đoàn VINASHIN
Quan hệ: là vợ của đương sự Nguyễn Quốc Thu, tức con dâu nguyên Thứ trưởng Bộ Công an
Nơi ở: phòng 2302 nhà 24T1 phường Trung Hoà, Cầu Giấy.
Chuyên môn: Cử nhân ngoại ngữ.
Khen thưởng: bằng khen của Thủ tướng chính phủ, có nhiều thành tích trong công tác, góp phần vào sự nghiệp xây dựng Chủ nghĩa xã hội và Bảo vệ Tổ quốc.
 
Một số dữ kiện tham khảo về đương sự 3:
Là đối tượng bị điều tra trong vụ Vinashin. Song nhờ quan hệ với An ninh và Công an. Bà đã tạm thời thoát lưới. Tuy nhiên, một số đồng nghiệp của bà Vân phải chết thay, mặc dù tội trạng còn kém bà Vân. Ngày 30/3/2012, TAND Tp Hải Phòng tuyên Trịnh Thị Hậu, nguyên Tổng giám đốc Công ty tài chính Công nghiệp tàu thủy (VFC) 14 năm tù; Hoàng Gia Hiệp, nguyên Phó tổng giám đốc Công ty tài chính Công nghiệp tàu thủy (VFC) 13 năm tù. Đáng chú ý là Hậu với Hiệp trước đó đều được Thủ tướng chính phủ tặng bằng khen vì có nhiều thành tích trong công tác, góp phần vào sự nghiệp xây dựng Chủ nghĩa xã hội và Bảo vệ Tổ quốc.
Theo đương sự Vân, thì ông Thu (chồng của đương sự) và ca sỹ Thanh Lam có quan hệ bất chính hơn 2 năm mặc dù đương sự đã thiện chí đến nhà của ca sĩ Thanh Lam nói chuyện nhưng Thanh Lam vẫn phớt lờ và tiếp tục quan hệ.
Vụ đánh ghen được dàn dựng khá công phu, với trình độ nghiệp vụ cao. Cảnh sát 113 ngay lập tức có mặt. Đối tượng hành hung “nhanh chân” biến mất. Báo chí cách mạng khẩn trương “vào cuộc”, hoàn thành nốt nhiệm vụ được giao là đánh hội đồng hiệp cuối. Đặc biệt “tờ báo ngành” An ninh Thủ đô còn không chậm chễ quay hẳn clip, đưa lên mạng kịp phục vụ công chúng, trong đó đương sự Vân được làm mờ để che mặt còn ca sỹ Thanh Lam bị “bêu” rõ như trên show diễn.

Đón đọc Hồ sơ giải mật kỳ tới: Hai tướng Công an đánh nhau. Một chết, một bị thương.
 Theo Tin tức Việt Nam Blog gởi cho chúng tôi.

49 comments:

Hoa bien said...

Tôi thích trang blog này của bạn, cố gắng lên nhé, ước mơ thời trẻ của tôi là lập ra tờ báo với mục đích giống như bạn đang làm nhưng nhà nước VN không cho phép đành vỡ mộng. Cảm phục bạn quá xá!

Nhân said...

Các quan có dây dưa rể má thuộc cấp trung-cao của đảng cs cầm quyền luôn ra cái vẻ hảnh tiến,lố bịch nhất trong xã hội VN ngày nay,do đã thấm nhuần cái "đạo đức HCM" nên học đòi các "thái tử" Hoa lục.Lủ này đang có cơ hội nắm quyền, nên Dân hết cơ hội sống cho tử tế.

Việt Quốc said...

Nếu không như vậy thì làm gì cần sự tồn tại của Quan làm báo và Dân làm báo chứ. Khi người ta được đặc quyền đặc lợi đương nhiên người ta phải triệt để thụ hưởng nó chứ, đúng không? Và đương nhiên vì vậy nên chế độ sẽ suy đồi dần và đi thẳng vào ngõ cụt. Cũng có những vị con quan lớn nhưng không bê tha đàng điếm như bọn trên, trái lại họ sống đàng hoàng tử tế và tranh thủ bè đảng cho những tham vọng về sau. Họ cũng không ngại liên kết với các thế lực ngoại bang và hứa bán hoặc áp lực, khuyến dụ cha chú bán tất tần tật cho quyền lực. Một khi lý tường CS thay bằng chủ nghĩa Đảng - Tiền thì bước đi ấy là tất yếu, lý tưởng CS đã được thay bằng đô- la, quyền lực và sex. Họ đang đào mồ tự chôn mình. Ai không tin cứ theo họ nhưng ngày sau đừng than trách rằng không ai báo trước nhé.
Cộng Hòa Xã Hội Chủ Nghĩa Việt Nam Những Lẻ Bại Vong
http://quyenyeunuoc.blogspot.com/

Anonymous said...

Chào bác Quanlambao,

Bác viết tiếp về Lê Khả Phiêu, Nông Đức Mạnh, Nguyễn Thiện Nhân, Phan Thanh Hải... nhân dân muốn biết tại sao chúng lại ngoi lên những vị trí như vậy, tài năng ...của chúng....

Anonymous said...

Sao chung cang to thi cang benh hoan ?

Bà Già Ăn Trầu said...

Bản tin nầy rất hay !!! Các tay quan chức CSVN cũng chỉ là những con người bình thường, cũng đầy đủ thất tình lục dục, hỹ nộ ái oán v.v...

Anonymous said...

Hoan hô bác Quan làm báo !Viết,Viết.......Viết thật nhìu về Đảng +Bác kính yêu của chúng ta bác nhé

Nguyễn Việt Thành said...

Tôi ủng hộ việc thay ông Nguyễn Tấn Dũng bằng ông Nguyễn Bá Thanh(bí thư Thành Ủy Đà Nẵng), Ông Thanh là người dám nói, dám làm, theo chủ trương "Giúp dân làm giàu",có tố chất mạnh mẽ,làm việc đến nơi, đến chốn, là sát thủ của những cán bộ cưỡi ngựa xem hoa, sát thủ của những cán bộ Hứa mà không hoàn thành công việc.Ông có chủ nghĩa dân tộc khá mạnh, có chí hướng chống xâm lấn của bành trướng Bắc Kinh, có tầm nhìn chiến lược trong quản lý kinh tế Đà nẵng và biết sử dụng đúng người, đúng việc ! Xin qúy vị hãy tìm hiểu và ủng hộ Nguyễn Bá Thanh làm Thủ Tướng Việt Nam!

Nguyễn Việt Thành said...

Tôi ủng hộ việc thay ông Nguyễn Tấn Dũng bằng ông Nguyễn Bá Thanh(bí thư Thành Ủy Đà Nẵng), Ông Thanh là người dám nói, dám làm, theo chủ trương "Giúp dân làm giàu",có tố chất mạnh mẽ,làm việc đến nơi, đến chốn, là sát thủ của những cán bộ cưỡi ngựa xem hoa, sát thủ của những cán bộ Hứa mà không hoàn thành công việc.Ông có chủ nghĩa dân tộc khá mạnh, có chí hướng chống xâm lấn của bành trướng Bắc Kinh, có tầm nhìn chiến lược trong quản lý kinh tế Đà nẵng và biết sử dụng đúng người, đúng việc ! Xin qúy vị hãy tìm hiểu và ủng hộ Nguyễn Bá Thanh làm Thủ Tướng Việt Nam!

Anonymous said...

Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Any way I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.
my website: fastigheter i alanya

Anonymous said...

If you want to take much from this article then you have to apply these methods to your won website.
Here is my blog post ... Alanya lägenheter till salu

Anonymous said...

Hi! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?

I'm getting fed up of Wordpress because I've had
problems with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.
Feel free to surf my web-site : Leilighet i Tyrkia

Anonymous said...

It's an amazing piece of writing for all the web people; they will take benefit from it I am sure.
Feel free to surf my blog : immobilien alanya

Anonymous said...

Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend
your web site, how can i subscribe for a blog website?
The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea
my page - bostad i Bodrum

Anonymous said...

Wow, that's what I was searching for, what a data! existing here at this webpage, thanks admin of this website.
Feel free to visit my web-site ; lägenheter i Antalya till salu

Anonymous said...

My partner and I stumbled over here different web page
and thought I might check things out. I like what I see so now i am following you.

Look forward to looking into your web page for a second time.
My web blog ... BostäDer I Antalya

Anonymous said...

I love what you guys are usually up too. Such clever work and coverage!
Keep up the fantastic works guys I've added you guys to my personal blogroll.
my page :: cheap property in alanya

Anonymous said...

What's up to every , for the reason that I am truly keen of reading this web site's post to be updated daily.
It contains nice data.
Visit my homepage - Asunto Antalyassa

Anonymous said...

Thanks , I have recently been searching for information approximately this topic for a while and yours is the greatest I have came upon till
now. But, what concerning the conclusion? Are you positive about the source?
my web site - Real estate Antalya

Anonymous said...

Wow! At last I got a blog from where I be able to in fact get helpful data concerning my study and knowledge.
my web site - osta asunto Bodrumista

Anonymous said...

Hey! Would you mind if I share your blog with
my zynga group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you
Here is my homepage : boligityrkia.net

Anonymous said...

With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or copyright violation?
My site has a lot of exclusive content I've either created myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you know any methods to help protect against content from being ripped off? I'd genuinely appreciate it.
My web site - häuser Antalya

Anonymous said...

hi!,I really like your writing very a lot! share we be in contact extra about your post on AOL?

I require an expert on this house to resolve my problem.

Maybe that is you! Having a look forward to see you.
Check out my web site ; Properties for sale in Bodrum

Anonymous said...

I've been surfing online more than three hours nowadays, yet I by no means found any interesting article like yours. It is lovely value enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made excellent content material as you did, the web shall be much more helpful than ever before.
Here is my web blog ; Eiendom til salgs i Alanya

Anonymous said...

I all the time emailed this web site post page to all my contacts, for the reason
that if like to read it afterward my contacts will too.
Visit my blog post : immobilienalanya.net

Anonymous said...

Every weekend i used to visit this web page, because
i wish for enjoyment, as this this website conations in fact fastidious funny information too.
Stop by my webpage ... eliminate acne

Anonymous said...

I enjoy, lead to I discovered exactly what I used to be taking a look for.

You've ended my four day lengthy hunt! God Bless you man. Have a great day. Bye
My web blog how to get rid of pimples overnight at home

Anonymous said...

I love what you guys are up too. This type of clever work and reporting!
Keep up the good works guys I've added you guys to my personal blogroll.
Have a look at my site : rid of acne overnight

Anonymous said...

Wonderful work! That is the kind of information that should be shared across the net.
Disgrace on the seek engines for now not positioning this
put up upper! Come on over and talk over with my web site .
Thank you =)
Also visit my blog post ; reduce acne scars

Anonymous said...

Hello to every body, it's my first go to see of this webpage; this web site carries remarkable and genuinely excellent material designed for readers.
Here is my web-site eliminate acne

Anonymous said...

Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement
account it. Look advanced to more added agreeable from you!
By the way, how could we communicate?
Look into my web blog ; protecting your skin

Anonymous said...

What's up, this weekend is pleasant in favor of me, for the reason that this occasion i am reading this wonderful informative article here at my residence.
My blog post rid acne

Anonymous said...

My brother recommended I would possibly like this blog.
He was entirely right. This publish truly made my day.
You cann't consider simply how much time I had spent for this information! Thank you!
Here is my blog post : getting rid of blackheads with clearpores

Anonymous said...

What's up, just wanted to say, I enjoyed this article. It was helpful. Keep on posting!
Also see my website > try to

Anonymous said...

Pretty component of content. I simply stumbled upon
your site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your
blog posts. Anyway I'll be subscribing in your augment or even I success you get entry to consistently quickly.
Look into my web-site :: eliminate acne

Anonymous said...

Your style is very unique compared to other folks I've read stuff from. Many thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just book mark this page.
My web blog - acne generally

Anonymous said...

I was able to find good advice from your articles.
Here is my blog post : laser treatments

Anonymous said...

Great delivery. Sound arguments. Keep up the good work.
Feel free to surf my blog cure back acne fast

Anonymous said...

I wanted to thank you for this fantastic read!! I certainly enjoyed every bit of it.
I have you book marked to look at new stuff you post…
Feel free to visit my weblog - best acne treatment

Anonymous said...

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.
Thanks a lot!
Here is my blog :: working from home

Anonymous said...

Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam feedback?
If so how do you reduce it, any plugin or
anything you can suggest? I get so much lately it's driving me insane so any assistance is very much appreciated.
Also visit my page - earn money daily

Anonymous said...

I'm not positive where you're getting your info, however great topic.
I needs to spend a while studying more or understanding more.
Thanks for excellent info I was in search of this information for my mission.
Have a look at my site ... read Only Memory

Anonymous said...

Hello there! I know this is kind of off topic but I
was wondering if you knew where I could get a captcha plugin
for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having
difficulty finding one? Thanks a lot!
Also visit my web-site ; myhuasai.com

Anonymous said...

Hey there would you mind letting me know which web host you're using? I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most.

Can you recommend a good web hosting provider at a reasonable price?

Many thanks, I appreciate it!
Here is my website - shoutstory.com

Anonymous said...

There's certainly a great deal to find out about this subject. I like all of the points you have made.
Here is my webpage make money at home online

Anonymous said...

Hi my loved one! I want to say that this post is awesome, great written and include approximately all significant infos.
I would like to look extra posts like this .
Review my homepage ... whitening cream

Anonymous said...

I got this web page from my buddy who informed me regarding this website and at the moment this time I am browsing
this site and reading very informative posts at this place.
Feel free to surf my website - laser tattoo removal

Anonymous said...

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and
said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She
placed the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear.
She never wants to go back! LoL I know this is completely off
topic but I had to tell someone!
My blog post - acne cure

Anonymous said...

I every time used to study paragraph in news papers
but now as I am a user of internet therefore from
now I am using net for posts, thanks to web.
Here is my web page : how to get rid of acne for real